Followers

Wednesday, June 9, 2010

celcom daily broadband speed using nokia c5

firstly gua try connect nokia c5 guna wire pada netbook dell 10v.. tapi nokia gua tak dapat di detect oleh netbook gua .. tak tau apa problem.. so gua terpaksa mengalah dengan sambungan bluetooth jer..

tapi..  apa yang memeranjatkan gua adalah... sambungan bluetooth adalah lebih menyenangkan dan kelajuannya agak diluar dugaan... tanpa perlu install pc suit.. just buat sambungan guna bluetooth dan on terus..

tak sangka pulak pakej daily broadband 384kbps boleh mencapai 1200++kbps ..

wah.. teruja gile gua...

next time kalau gua kena kursus lepak kat hotel, tak der ar menung nengok caj internet hotel sampai rm60 utk 24 jam.. gile terluka tak boleh online.. gua punya streamyx kat rumah pun rm60 hinggit jer sebulan..

dell 10v

nokia c5-00

dell 10v harga online kat dell.com rm 999
nokia c5-00 kat kedai dalam rm650..

gua rekomenkan pada sesiapa yang nak beli handphone supaya beli handphone nie.. gps free untuk tengok peta perjalanan ( sebijik macam gps kat kereta tu cuma tak dak suara ja ).. ada 3g.. facebook myspace youtube hi5 dan macam macam lagi dah tersedia ada.. kamera 3.5 mega pixel.. sambungan internet laju sbb ada hsdpa..

netbook dell 10v tu pulak gua beli pasal itu jer yang termampu gua bayo.. hehehe...  dia dah ada bluetooh siap kat dalam tu.. wifi sudah semestinya ada .. webcam dan seangkatan dengannya.. satu jer yang kurang ..bateri cuma tahan 3 jam jer.. kalau dah 6 bulan pakai dengan lasak macam gua last last bateri tahan lebih kurang 2 jam 45 minit jer walaupun dah full charge..

dell 10v  nie guna window 7 starter.. so nak buat sambungan bluetooth ke handphone for the first time just amik jer pape gambar dari folder gambar kat window tu dan tekan send  ke bluetooth.. dan handphone ngan netbook tu akan install automatik semua setting dan untuk sambungkan ke internet just klik connect jer kat screen window yang keluar tu.. itu jer.. senang ek..

untuk sambungkan lagi pada bila bila masa just tekan start kat window pastu pergi kat devices and printers .. oh dan jangan lupa onkan bluetooth kat netbook tu dulu .. kalau tidak tak kuar pulak folder connection tu...





tapikan yang paling best tu gua dapat download lagu dari internet tak sampai seminit dan bila tengok youtube tak der buffering langsung.. hehehhe.. best giler... lajuu ooooo..

p/s: kalau nak aktifkan email kat handphone just create satu account dari ovi.com atau gunakan email gmail.. agak best gak tulis posting blog dari handphone.. biasa gua tengok orang send guna blackberry jer.. gua pakai ovi.. hah amacam ...


.

0 suara: